הגדרת Ahlus סונה וול Jama'ah. היסטוריה של הופעתה של המונח Ahlus סונה Jama'ah וול
הבנת Aqeedah של Ahlus סונה וול Jama'ah
על ידיאל יזיד בן עבד אל קאדר Ustadz Jawas
ד Ahlus סונה וול Jama'ah ההגדרהAhlus סונה וול Jama'ah הם:מי לוקח מה אי פעם על ידי alaihi sallallaahu הנביא "WA סלאם ואת בני לווייתו של Allaah anhum. קרא Ahlus סונה, בשל חזקה (הם) להחזיק berittiba "(עקוב אחרי) סונה של sallallaahu הנביא" alaihi WA סלאם ואת בני לווייתו של Allaah anhum.
כפי סונה בהתאם לשפה (האטימולוגיה) הוא הנתיב / דרך, בין אם בדרך טובה או רעה. [1]
בינתיים, על פי חוקרים של aqeedah (טרמינולוגיה), סונה הוא מדריך שנעשה על ידי sallallaahu הנביא "alaihi WA סלאם וחבריו, הן על מדע, i'tiqad (אמונה), וגם במעשיו. וזה סונה להיות אחריו, מי אחריו יהיה שיבח והוקיעו למי היה menyalahinya. [2]
הבנה של סונה ידי אבן רג'ב אל החנבלי rahimahullah (ד 795 ג): "כפי סונה היא הדרך לקחת, כולל בתוכו להיאחז מה מיושמת alaihi הנביא sallallaahu" WA סלאם והוא החליף שהדריך וישר טופס I של tiqad (אמונה), המילים והמעשים. זה סונה מושלמת. לכן, הדור הקודם של סלף, כמו סונה לא קורא שום דבר חוץ כדי לכסות את כל שלושת ההיבטים. זה מסופר מן האימאם חסן אל בצרי (נפטר. 110 ג), האימאם אל Auza'i (נפטר. 157 H) Iyadh האימאם Fudhail בן "(נפטר. 187 ג)". [3]
קרא אל Jama'ah, כי הם מאוחדים למען האמת, לא נשבר to-הצדדים בענייני דת, אסף בהנהגתו של האימאם (אשר דבק) אל חק (האמת), לא יוצא העדה שלהם אחרי מה שהיה האומה העסקה Salaful. [4]
Jama'ah פי aqeedah חכמי "(טרמינולוגיה) הוא הדור הראשון של האומה הזו, שהיא בין החבורה, Tabi'ut Tabi'in וכן מאמיניה בטוב עד יום הדין, התקבצו כמו האמת. [5]
אימאם אבו Shammah rahimahullah Shafi'i (. ד 665 ע) אמר: "כדי לשמור על הקהל, הכוונה היא לדבוק באמת ובצע אותה. אמנם קצת לשאת סונה כי menyalahinya הרבה. כי האמת היא מה מיושמת על ידי הקהילה הראשון, שנערך alaihi sallallaahu הנביא "WA סלאם וחבריו בלי להסתכל לאנשים שחורגים (לעשות baatil) אחריהם."
כפי שנאמר על ידי אבן מסעוד Allaah anhu: [6]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"אל Jama'ah עוקב את האמת גם אם אתה לבד". [7]
אז Ahlus סונה וול Jama'ah הוא זה שיש לו את אופיו ומהותו לעקוב סונה של alaihi sallallaahu הנביא "WA סלאם, הרחק העניינים חדשות וחידושים בדת.
כי הם אלה אשר ittiba "(ללכת) אל סונה של sallallaahu הנביא" alaihi WA סלאם ופעל Atsar (זכר Salaful האומה), ואז הם נקראים גם Ahlul hadeeth, Ahlul Atsar ו Ahlul Ittiba ". בנוסף, הם גם אמורים להיות ATH-Ta-ifatul Manshuurah (קבוצות שיש להם בעזרת השם), אל Firqatun Naajiyah (כת שמורים), ghurabaa "(זרים).
של ATH-Ta-ifatul Manshuurah, אמר alaihi sallallaahu הנביא "WA סלאם:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"יש תמיד צד של האומה שלי תמיד לקיים את מצוות ה ', לא יפגע מי שלא לעזור להם בני עמם לבוא menyelisihi מצוות האל הם נשארים על גבי מסוג זה". [8]
אודות אל ghurabaa ", sallallaahu הנביא" אמר alaihi WA סלאם:
بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.
"האיסלאם היה בתחילה זר, זרים יחזור יום אחד כמו בהתחלה, אז מזל עבור אל ghurabaa" (זרים). "[9]
בעוד משמעות אל ghurabaa "מסופר על ידי עבדאללה בן עמר אבן אל-` Allaah anhuma כאשר יום אחד sallallaahu הנביא "הסביר alaihi WA סלאם המשמעות של אל ghurabaa", הוא sallallaahu "אמר alaihi WA סלאם:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"אנשים סוגד במרכז של עניים רבים, אנשים לזנוח בגללן אותם יותר ממה שהם מצייתים". [10]
הנביא sallallaahu "alaihi WA סלאם גם אמר על משמעות אל ghurabaa ':
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"כלומר, אנשים כל הזמן לשפר (האומה) בעיצומו של חורבן האנושות". [11]
בהיסטוריה של האחרים שהוזכרו:
... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.
"שהאנשים לתקן Sunnahku (סונה של alaihi sallallaahu הנביא" WA סלאם) לאחר שנהרס על ידי אדם ". [12]
Ahlus סונה, ATH-Tha-ifah אל Mansurah ואל-Firqatun Najiyah זה נקרא גם hadeeth Ahlul. אזכור Ahlus סונה, אל ATH-Thaifah Mansurah ואל-Firqatun Najiyah משהו Ahlul hadeeth מפורסם הידוע מאז הדור של סלף, כי אזכור זה הדרישות של הטקסטים ועל פי התנאים והמציאות. הוא מסופר עם סנד saheeh מן האימאמים כגון: "עבדאללה אבן אל מובארק: עלי אבן Madini, אחמד בן Hanbal, אל בוכארי, אחמד אבן סינאן [13] ואחרים, رحمهم الله.
האימאם Shafi'i [14] (. ד 204 ע) אמר rahimahullah: "כשאני רואה מומחה חדית', כאילו ראיתי את אחד בני לווייתו של alaihi sallallaahu הנביא" WA סלאם, אני מקווה שאלוהים נותן לך את הפרס הטוב ביותר להם. הם חייבים לשמור את הנקודות על הדת שלנו וצריך להודות על המאמצים שלהם ". [15]
האימאם אבן Hazm azh-Zhahiri (. ד 456 H) מתאר את סונה Ahlus rahimahullah: "Ahlus סונה הזכרנו כי אהל-ul-חק, כאשר בנוסף הם Bid'ah Ahlul. עבור ספק זה Ahlus סונה של בני לווייתו של anhum Allaah וכל מי אחריהם מ manhaj Tabi'in נבחר, אז חדית' אפר haabul ומי אחריהם מן המשפטנים של כל דור, עד בימינו, כמו גם הדיוטות אשר בעקבותיהם הן במזרח והן במערב. "[16]
ה היסטוריה של הופעתה של המונח Ahlus סונה Jama'ah וולמתן שם לטווח Ahlus סונה הייתה שם מאז הדור הראשון של האסלאם בעבר כי מהולל ה ', כלומר דור מהחברים, Tabi'in ו Tabiut Tabi'in.
עבאס עבדאללה בן עבד Allaah anhuma [17] אמר כאשר פירוש המילה אללה Subhanahu WA Ta'ala:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"ביום שבו יש פרצוף לבן אורו, ויש גם פרצוף שחור קודר. לגבי אלה פרצוף שחור קודר (אפשר לומר): "למה אתה לא להאמין אחרי להאמין שלך? לטעום את זה גרם Allaah אמון '"[עלי עמראן: 106].
"האנשים הלבנים שעומדים בפני אותם הם Ahlus סונה וול Jama'ah, פנים שחור עבור האדם הם Bid'ah Ahlul ומוטעית שלו". [18]
אז המונח Ahlus סונה ואחריו רוב החוקרים رحمهم الله סלף, ביניהם:
1.Ayyub כפי Sikhtiyani rahimahullah (. ד 131 ע), אמר: "כשאני דיווחו על מותו של אחד סונה Ahlus כאילו איבד את אחד האיברים שלי."
2. סופיאן ATH-Tsaury rahimahullah (. ד 161 ע) אמר: "אני wasiatkan לך לדבוק סונה Ahlus היטב, כי הם אל ghurabaa". זה היה לפחות Ahlus סונה וול Jama'ah ". [19]
3. Iyadh Fudhail סל "rahimahullah [20] (. ד 187 ע) אמר:" ... תגיד Ahlus סונה: אמונה היא אמונה, מילים ומעשים. "
4. עובייד אבו אל קאסם בן סלאם rahimahullah (. החיים ה 157-224 H) אומר בספרו Muqaddimah שלו, אל Iimaan [21]: "... ובאמת אם אתה שואל אותי על אמונה, מחלוקות העם על שלמות האמונה, לגדול וצמצום של אמונה ואתה אומר כאילו מה שרצית לדעת על אמונה כלל בצורה של Ahlus סונה ... "
5. האימאם אחמד בן Hanbal rahimahullah [22] (. החיים ה 164-241 ע), הוא אומר בספר Muqaddimah שלו, כפי-סונה: "זה הספר של אהל-ul-" ilmi, אפר, haabul atsar ו Ahlus סונה, הם נקראים חסידי סונה sallallaahu "alaihi WA סלאם וחבריו, מאז ימיו של בני לווייתו של Allaah anhum עד לעת הזו ..."
6. האימאם אבן ג'ריר טברי rahimahullah (. ד 310 ע) אמר: "... אשר בזכותו של מילים על אמונה כי נאמן יהיה לראות את אלוהים ביום הדין, אז זה הדת שלנו עם הדת, ואנו יודעים כי Ahlus סונה וול Jama'ah טוען כי תושבי גן עדן יהיה לראות את אלוהים על פי סיפור אמיתי של alaihi Shaallallahu הנביא "WA סלאם". [23]
7. אימאם אבו ג'עפר אחמד בן מוחמד ATH-Thahawi rahimahullah (חיים ה. 239-321 H). הוא אומר "aqidahnya המפורסם Muqaddimah הספר (טלוויזית" Aqiidatuth Thahaawiyyah): "... זהו ההסבר של" Aqeedah של Ahlus סונה וול Jama'ah. "
עם penukilan, אז זה ברור לנו, כי סונה Ahlus lafazh כבר ידוע בקרב סלף (דורות הראשונים של האומה הזאת) ואת חוקרים לאחר מכן. המונח Ahlus סונה הוא מונח מוחלט לעומת המילה Ahlul Bid'ah. חכמי הסבר סונה Ahlus בכתב "Aqeedah של Ahlus סונה האומה להבין על" aqeedah נכונה להבחין בינם לבין Bid'ah Ahlul. כפי שנעשה על ידי האימאם אחמד בן Hanbal, האימאם אל Barbahari, האימאם ATH-Thahawi ועוד.
וגם כמו הכחשה לאלה הטוענים כי המונח Ahlus סונה שימש לראשונה על ידי Asha'ira הקבוצה, אבל Asha'ira להיווצר במאה ה -3 ו -4 Hijriyyah. [24]
בעיקרו של דבר, Asha'ira לא ניתן לייחס סונה Ahlus, כי כמה הבדלים בסיסיים עקרונות, ביניהם:
א Asha'ira menta' ברמה תכונות Wil של הבורא יתברך, בעוד Ahlus סונה להגדיר את התכונות של אלוהים כפי שנקבעו על ידי אללה ושליחו, כגון istiwa 'טבע, פנים, יד, אל הקוראן, Kalamullah ועוד.
2. Asha'ira בקבוצה התעסקו המדע של קאלאם, ואילו חכמי Ahlus סונה במקום ביקורת על המדע של קאלאם, כמו ההסבר של האימאם Shafi'i rahimahullah לגנות המדע קאלאם.
3. קבוצות Asha'ira לדחות את החדשות אותנטי על תכונות של אלוהים, הם דוחים אותו היגיון qiyas (אנלוגיה) אותם. [25]
[להעתיק את הספר Sharh Aqeedah Ahlus סונה וול Jama'ah, מחבר של יזיד בן עבד אל קאדר Jawas, קורא לאור האימאם אפר Shafi'i, ת.ד. 7803/JACC ג'קרטה 13340A, הדפסה שלישית 1427H/Juni 2006M]_______הערת שוליים[1]. Lisaanul ערב (VI/399).[2]. Buhuuts FII "Aqeedah Ahlis סונה (עמ '16).[3]. Jaami'ul "Uluum וול Hikam (עמ '495) על ידי אבן רג'ב, tahqiq ו ta'liq טארק בן מוחמד אבן Awadhullah, מטח. אבן אל-Daar Jauzy II-ה. 1420 ה '[4]. Mujmal Ushuul Ahlis סונה וול Jamaa'ah fil "Aqiidah.[5]. Syarhul "Aqiidah אל Waasithiyyah (עמ '61) על ידי Hirras חליל.[6]. הוא בן לוויה של sallallaahu הנביא "alaihi WA סלאם, שמו המלא" עבדאללה בן מסעוד אבן אל-חביב בן Ghafil Hadzali, Abdirrahman אבו, ראש בני זהרה. הוא התאסלם בימים הראשונים של האסלאם מכה, כאשר סעיד בן זייד ואשתו פאטמה אל ח'טאב bintu איסלאם. הוא עשה 2 עלה, לאחר התפלל בבית 2 qibla, השתתף בקרב בדר ומלחמות אחרות. הוא שייך "החכם של אל הקוראן ופרשנות שלו בתור כבר הודה ידי sallallaahu הנביא" alaihi WA סלאם. הוא נשלח על ידי עומר אבן אל ח'טאב Allaah anhu כדי כופה ללמד מוסלמים נשלח על ידי עות'מאן Allaah anhu למדינה. הוא מת ב 32 של Allaah anhu ח ראה אל Ishaabah (II/368 לא. 4954).[7]. וול אל Baa'its עלאא Inkaaril בידא "Hawaadits זה. 91-92, tahqiq המפורסם שייח סלמאן בן חסן Ushuulil I'tiqaad Sharh אל Lalika-i (מס '160).[8]. HR. אל בוכארי (מס '3641) והמוסלמיות (מס' 1037 (174)), של Mu'awiyah Allaah anhu.[9]. HR. מוסלמי (מס '145) מן הלוויה של אבו Hurayrah Allaah anhu.[10]. HR. אחמד (II/177, 222), אבן Wadhdhah לא. 168. חדית' זה מסווג saheeh ידי שיח' אחמד שאקיר ב Musnad האימאם אחמד tahqiq (VI/207 לא. 6650).ראה גם Bashaa מל"מ Dzawi עצב דו Sharh Marwiyyati Manhajas סלף.125.[11]. HR. אבו ג'עפר ATH-Thahawi ב Sharh Musykilil Aatsaar (II/170 לא. 689), אל i-Lalika Ushuul I'tiqaad Ahlis ב Sharh סונה (מס '173) מן ידידי anhu ג'אבר בן עבד Abdillah Allaah. זה saheeh hadeeth לי ghairihi כי יש כמה syawahidnya. ראה Sharh Musykilil Aatsaar (II/170-171) ואפר-Shahiihah Silsilatul Ahaadiits (מס '1273).[12]. HR. ב-Tirmidhi (מס '2630), הוא אמר, "זה hadeeth חסן saheeh." מ Auf חברים של עמר בן "Allaah anhu.[13]. Sunan ב-Tirmidhi: לא Kitaabul Fitan. 2229. ראה Silsilatul Ahaadiits Shahiihah עובד של האימאם אל מוחמד אל אולבני Nashiruddin rahimahullah (I/539 לא. 270) ו Ahlul ת"א Hadiits Humuth ifah עבודה Manshuurah של שיח' אל-DR. רביע בן האדי אל Madkhali.[14]. לא רואה את הביוגרפיה שלו שוב לא הערת שוליים. 14.[15]. ראה A'laamin Nubalaa Siyar "(X/60).[16]. אל fil Fishal Milal וול Ahwaa "WAN Nihal (II/271), Daarul Jiil, ביירות.[17]. הוא היה חבר של אצילי והוא כולל אפשרות של Allaah anhuma. שמו המלא היה עבאס עבדאללה בן עבד בן עבד אל Muttalib אל Qurasyi Hasyimi, בן דודו של הנביא sallallaahu "alaihi WA סלאם, הפרשן אל הקוראן מנהיגים מוסלמים בתחום של פרשנות. הוא קיבל את התואר של אנשי הדת, מדעי הים, בשל הידע הנרחב בתחום השפה Tafseer ערבית, ושירה.הוא נקרא על ידי הרשידיים Khilafat-ur כדי להתייעץ ונחשב במקרים שונים. הוא היה מושל Allaah anhu בזמן עות'מאן Allaah H anhu 35 שנים, חברו יחד כדי להילחם Kharijites עלי, hujjahnya אינטליגנטי ורב עוצמה. להיות 'אמיר בצרה, אז התגוררו טאיף עד מותו 68 שנה ח הוא נולד שלוש שנים לפני ההיג'רה. ראה אל Ishaabah (II/330, לא. 4781).[18]. ראה Tafsiir Ibni Katsiir (I/419, מטח. Darus סלאם), Sharh סונה וול Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah (I/79 לא. 74).[19]. Sharh סונה וול Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah (I/71 לא. 49 ו 50).[20]. הוא Fudhail סל 'בן מסעוד Iyadh rahimahullah ב-תמימי, סגפן מפורסם, הגיע Khurasan והתיישבו מכה, tsiqah, לקציצות "," החכם, היסטוריה נלקח על ידי אל בוכארי והמוסלמי. ראה Taqriibut Tahdziib (II/15, לא. 5448), Tahdziibut Tahdziib (VII/264, לא. 540) ו-Nu balaa A'laamin Siyar "(VIII/421).[21]. אימות ו-שיח' אל אלבאני takhrij rahimahullah[22]. הוא היה כומר rahimahullah מצטיינים במודיעין, האצולה, הכהונה, kewara'an, סגפנות, דקלום, ו פקיה אדוק. שמו המלא אבו Abdillah בן אחמד בן הילאל בן Hanbal אפר Syaibani אסד, נולד בשנת 164 ח חשוב Muhaddits Ahlus סונה. בזמן אל מאמון, הוא נאלץ לומר כי אל הקוראן, הוא יצור, כך שהוא הוכה ונכלא, אך הוא סירב לומר. הוא עדיין אומר אל הקוראן, הוא Kalamullah, לא נוצר. הוא נפטר בבגדאד. הוא כתב כמה ספרים ואת המפורסם ביותר הוא אל Musnad fil Hadiits (Musnad האימאם אחמד).ראה A'laamin Nubalaa Siyar "(XI/177 לא. 78).[23]. ראה את הספר Shariihus סונה ידי rahimahullah האימאם ATH-Thabary.[24]. ראה את הספר Wasathiyyah Ahlis סונה ד"ר bainal Firaq. Baa Baa כרים מוחמד עבדאללה מוחמד "(עמ '41-44).[25]. ר 'דיון של ההבדלים העיקריים בין סונה Ahlus עם ספר Manhaj Ahlis Asha'ira סונה וול Jamaa'ah WA FII Manhajil Asyaa'irah Tamhiidillaahi Ta'aalaa ידי ח'אלד בן עבד "אל נור מוחמד בן Lathif ב 2 כרכים, מטח. I / Maktabah אל Ghuraba "אל Atsariyyah, ה. 1416 ה '
מקור: http://almanhaj.or.id
הבנת Aqeedah של Ahlus סונה וול Jama'ah
על ידיאל יזיד בן עבד אל קאדר Ustadz Jawas
ד Ahlus סונה וול Jama'ah ההגדרהAhlus סונה וול Jama'ah הם:מי לוקח מה אי פעם על ידי alaihi sallallaahu הנביא "WA סלאם ואת בני לווייתו של Allaah anhum. קרא Ahlus סונה, בשל חזקה (הם) להחזיק berittiba "(עקוב אחרי) סונה של sallallaahu הנביא" alaihi WA סלאם ואת בני לווייתו של Allaah anhum.
כפי סונה בהתאם לשפה (האטימולוגיה) הוא הנתיב / דרך, בין אם בדרך טובה או רעה. [1]
בינתיים, על פי חוקרים של aqeedah (טרמינולוגיה), סונה הוא מדריך שנעשה על ידי sallallaahu הנביא "alaihi WA סלאם וחבריו, הן על מדע, i'tiqad (אמונה), וגם במעשיו. וזה סונה להיות אחריו, מי אחריו יהיה שיבח והוקיעו למי היה menyalahinya. [2]
הבנה של סונה ידי אבן רג'ב אל החנבלי rahimahullah (ד 795 ג): "כפי סונה היא הדרך לקחת, כולל בתוכו להיאחז מה מיושמת alaihi הנביא sallallaahu" WA סלאם והוא החליף שהדריך וישר טופס I של tiqad (אמונה), המילים והמעשים. זה סונה מושלמת. לכן, הדור הקודם של סלף, כמו סונה לא קורא שום דבר חוץ כדי לכסות את כל שלושת ההיבטים. זה מסופר מן האימאם חסן אל בצרי (נפטר. 110 ג), האימאם אל Auza'i (נפטר. 157 H) Iyadh האימאם Fudhail בן "(נפטר. 187 ג)". [3]
קרא אל Jama'ah, כי הם מאוחדים למען האמת, לא נשבר to-הצדדים בענייני דת, אסף בהנהגתו של האימאם (אשר דבק) אל חק (האמת), לא יוצא העדה שלהם אחרי מה שהיה האומה העסקה Salaful. [4]
Jama'ah פי aqeedah חכמי "(טרמינולוגיה) הוא הדור הראשון של האומה הזו, שהיא בין החבורה, Tabi'ut Tabi'in וכן מאמיניה בטוב עד יום הדין, התקבצו כמו האמת. [5]
אימאם אבו Shammah rahimahullah Shafi'i (. ד 665 ע) אמר: "כדי לשמור על הקהל, הכוונה היא לדבוק באמת ובצע אותה. אמנם קצת לשאת סונה כי menyalahinya הרבה. כי האמת היא מה מיושמת על ידי הקהילה הראשון, שנערך alaihi sallallaahu הנביא "WA סלאם וחבריו בלי להסתכל לאנשים שחורגים (לעשות baatil) אחריהם."
כפי שנאמר על ידי אבן מסעוד Allaah anhu: [6]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"אל Jama'ah עוקב את האמת גם אם אתה לבד". [7]
אז Ahlus סונה וול Jama'ah הוא זה שיש לו את אופיו ומהותו לעקוב סונה של alaihi sallallaahu הנביא "WA סלאם, הרחק העניינים חדשות וחידושים בדת.
כי הם אלה אשר ittiba "(ללכת) אל סונה של sallallaahu הנביא" alaihi WA סלאם ופעל Atsar (זכר Salaful האומה), ואז הם נקראים גם Ahlul hadeeth, Ahlul Atsar ו Ahlul Ittiba ". בנוסף, הם גם אמורים להיות ATH-Ta-ifatul Manshuurah (קבוצות שיש להם בעזרת השם), אל Firqatun Naajiyah (כת שמורים), ghurabaa "(זרים).
של ATH-Ta-ifatul Manshuurah, אמר alaihi sallallaahu הנביא "WA סלאם:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"יש תמיד צד של האומה שלי תמיד לקיים את מצוות ה ', לא יפגע מי שלא לעזור להם בני עמם לבוא menyelisihi מצוות האל הם נשארים על גבי מסוג זה". [8]
אודות אל ghurabaa ", sallallaahu הנביא" אמר alaihi WA סלאם:
بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.
"האיסלאם היה בתחילה זר, זרים יחזור יום אחד כמו בהתחלה, אז מזל עבור אל ghurabaa" (זרים). "[9]
בעוד משמעות אל ghurabaa "מסופר על ידי עבדאללה בן עמר אבן אל-` Allaah anhuma כאשר יום אחד sallallaahu הנביא "הסביר alaihi WA סלאם המשמעות של אל ghurabaa", הוא sallallaahu "אמר alaihi WA סלאם:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"אנשים סוגד במרכז של עניים רבים, אנשים לזנוח בגללן אותם יותר ממה שהם מצייתים". [10]
הנביא sallallaahu "alaihi WA סלאם גם אמר על משמעות אל ghurabaa ':
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"כלומר, אנשים כל הזמן לשפר (האומה) בעיצומו של חורבן האנושות". [11]
בהיסטוריה של האחרים שהוזכרו:
... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.
"שהאנשים לתקן Sunnahku (סונה של alaihi sallallaahu הנביא" WA סלאם) לאחר שנהרס על ידי אדם ". [12]
Ahlus סונה, ATH-Tha-ifah אל Mansurah ואל-Firqatun Najiyah זה נקרא גם hadeeth Ahlul. אזכור Ahlus סונה, אל ATH-Thaifah Mansurah ואל-Firqatun Najiyah משהו Ahlul hadeeth מפורסם הידוע מאז הדור של סלף, כי אזכור זה הדרישות של הטקסטים ועל פי התנאים והמציאות. הוא מסופר עם סנד saheeh מן האימאמים כגון: "עבדאללה אבן אל מובארק: עלי אבן Madini, אחמד בן Hanbal, אל בוכארי, אחמד אבן סינאן [13] ואחרים, رحمهم الله.
האימאם Shafi'i [14] (. ד 204 ע) אמר rahimahullah: "כשאני רואה מומחה חדית', כאילו ראיתי את אחד בני לווייתו של alaihi sallallaahu הנביא" WA סלאם, אני מקווה שאלוהים נותן לך את הפרס הטוב ביותר להם. הם חייבים לשמור את הנקודות על הדת שלנו וצריך להודות על המאמצים שלהם ". [15]
האימאם אבן Hazm azh-Zhahiri (. ד 456 H) מתאר את סונה Ahlus rahimahullah: "Ahlus סונה הזכרנו כי אהל-ul-חק, כאשר בנוסף הם Bid'ah Ahlul. עבור ספק זה Ahlus סונה של בני לווייתו של anhum Allaah וכל מי אחריהם מ manhaj Tabi'in נבחר, אז חדית' אפר haabul ומי אחריהם מן המשפטנים של כל דור, עד בימינו, כמו גם הדיוטות אשר בעקבותיהם הן במזרח והן במערב. "[16]
ה היסטוריה של הופעתה של המונח Ahlus סונה Jama'ah וולמתן שם לטווח Ahlus סונה הייתה שם מאז הדור הראשון של האסלאם בעבר כי מהולל ה ', כלומר דור מהחברים, Tabi'in ו Tabiut Tabi'in.
עבאס עבדאללה בן עבד Allaah anhuma [17] אמר כאשר פירוש המילה אללה Subhanahu WA Ta'ala:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"ביום שבו יש פרצוף לבן אורו, ויש גם פרצוף שחור קודר. לגבי אלה פרצוף שחור קודר (אפשר לומר): "למה אתה לא להאמין אחרי להאמין שלך? לטעום את זה גרם Allaah אמון '"[עלי עמראן: 106].
"האנשים הלבנים שעומדים בפני אותם הם Ahlus סונה וול Jama'ah, פנים שחור עבור האדם הם Bid'ah Ahlul ומוטעית שלו". [18]
אז המונח Ahlus סונה ואחריו רוב החוקרים رحمهم الله סלף, ביניהם:
1.Ayyub כפי Sikhtiyani rahimahullah (. ד 131 ע), אמר: "כשאני דיווחו על מותו של אחד סונה Ahlus כאילו איבד את אחד האיברים שלי."
2. סופיאן ATH-Tsaury rahimahullah (. ד 161 ע) אמר: "אני wasiatkan לך לדבוק סונה Ahlus היטב, כי הם אל ghurabaa". זה היה לפחות Ahlus סונה וול Jama'ah ". [19]
3. Iyadh Fudhail סל "rahimahullah [20] (. ד 187 ע) אמר:" ... תגיד Ahlus סונה: אמונה היא אמונה, מילים ומעשים. "
4. עובייד אבו אל קאסם בן סלאם rahimahullah (. החיים ה 157-224 H) אומר בספרו Muqaddimah שלו, אל Iimaan [21]: "... ובאמת אם אתה שואל אותי על אמונה, מחלוקות העם על שלמות האמונה, לגדול וצמצום של אמונה ואתה אומר כאילו מה שרצית לדעת על אמונה כלל בצורה של Ahlus סונה ... "
5. האימאם אחמד בן Hanbal rahimahullah [22] (. החיים ה 164-241 ע), הוא אומר בספר Muqaddimah שלו, כפי-סונה: "זה הספר של אהל-ul-" ilmi, אפר, haabul atsar ו Ahlus סונה, הם נקראים חסידי סונה sallallaahu "alaihi WA סלאם וחבריו, מאז ימיו של בני לווייתו של Allaah anhum עד לעת הזו ..."
6. האימאם אבן ג'ריר טברי rahimahullah (. ד 310 ע) אמר: "... אשר בזכותו של מילים על אמונה כי נאמן יהיה לראות את אלוהים ביום הדין, אז זה הדת שלנו עם הדת, ואנו יודעים כי Ahlus סונה וול Jama'ah טוען כי תושבי גן עדן יהיה לראות את אלוהים על פי סיפור אמיתי של alaihi Shaallallahu הנביא "WA סלאם". [23]
7. אימאם אבו ג'עפר אחמד בן מוחמד ATH-Thahawi rahimahullah (חיים ה. 239-321 H). הוא אומר "aqidahnya המפורסם Muqaddimah הספר (טלוויזית" Aqiidatuth Thahaawiyyah): "... זהו ההסבר של" Aqeedah של Ahlus סונה וול Jama'ah. "
עם penukilan, אז זה ברור לנו, כי סונה Ahlus lafazh כבר ידוע בקרב סלף (דורות הראשונים של האומה הזאת) ואת חוקרים לאחר מכן. המונח Ahlus סונה הוא מונח מוחלט לעומת המילה Ahlul Bid'ah. חכמי הסבר סונה Ahlus בכתב "Aqeedah של Ahlus סונה האומה להבין על" aqeedah נכונה להבחין בינם לבין Bid'ah Ahlul. כפי שנעשה על ידי האימאם אחמד בן Hanbal, האימאם אל Barbahari, האימאם ATH-Thahawi ועוד.
וגם כמו הכחשה לאלה הטוענים כי המונח Ahlus סונה שימש לראשונה על ידי Asha'ira הקבוצה, אבל Asha'ira להיווצר במאה ה -3 ו -4 Hijriyyah. [24]
בעיקרו של דבר, Asha'ira לא ניתן לייחס סונה Ahlus, כי כמה הבדלים בסיסיים עקרונות, ביניהם:
א Asha'ira menta' ברמה תכונות Wil של הבורא יתברך, בעוד Ahlus סונה להגדיר את התכונות של אלוהים כפי שנקבעו על ידי אללה ושליחו, כגון istiwa 'טבע, פנים, יד, אל הקוראן, Kalamullah ועוד.
2. Asha'ira בקבוצה התעסקו המדע של קאלאם, ואילו חכמי Ahlus סונה במקום ביקורת על המדע של קאלאם, כמו ההסבר של האימאם Shafi'i rahimahullah לגנות המדע קאלאם.
3. קבוצות Asha'ira לדחות את החדשות אותנטי על תכונות של אלוהים, הם דוחים אותו היגיון qiyas (אנלוגיה) אותם. [25]
[להעתיק את הספר Sharh Aqeedah Ahlus סונה וול Jama'ah, מחבר של יזיד בן עבד אל קאדר Jawas, קורא לאור האימאם אפר Shafi'i, ת.ד. 7803/JACC ג'קרטה 13340A, הדפסה שלישית 1427H/Juni 2006M]_______הערת שוליים[1]. Lisaanul ערב (VI/399).[2]. Buhuuts FII "Aqeedah Ahlis סונה (עמ '16).[3]. Jaami'ul "Uluum וול Hikam (עמ '495) על ידי אבן רג'ב, tahqiq ו ta'liq טארק בן מוחמד אבן Awadhullah, מטח. אבן אל-Daar Jauzy II-ה. 1420 ה '[4]. Mujmal Ushuul Ahlis סונה וול Jamaa'ah fil "Aqiidah.[5]. Syarhul "Aqiidah אל Waasithiyyah (עמ '61) על ידי Hirras חליל.[6]. הוא בן לוויה של sallallaahu הנביא "alaihi WA סלאם, שמו המלא" עבדאללה בן מסעוד אבן אל-חביב בן Ghafil Hadzali, Abdirrahman אבו, ראש בני זהרה. הוא התאסלם בימים הראשונים של האסלאם מכה, כאשר סעיד בן זייד ואשתו פאטמה אל ח'טאב bintu איסלאם. הוא עשה 2 עלה, לאחר התפלל בבית 2 qibla, השתתף בקרב בדר ומלחמות אחרות. הוא שייך "החכם של אל הקוראן ופרשנות שלו בתור כבר הודה ידי sallallaahu הנביא" alaihi WA סלאם. הוא נשלח על ידי עומר אבן אל ח'טאב Allaah anhu כדי כופה ללמד מוסלמים נשלח על ידי עות'מאן Allaah anhu למדינה. הוא מת ב 32 של Allaah anhu ח ראה אל Ishaabah (II/368 לא. 4954).[7]. וול אל Baa'its עלאא Inkaaril בידא "Hawaadits זה. 91-92, tahqiq המפורסם שייח סלמאן בן חסן Ushuulil I'tiqaad Sharh אל Lalika-i (מס '160).[8]. HR. אל בוכארי (מס '3641) והמוסלמיות (מס' 1037 (174)), של Mu'awiyah Allaah anhu.[9]. HR. מוסלמי (מס '145) מן הלוויה של אבו Hurayrah Allaah anhu.[10]. HR. אחמד (II/177, 222), אבן Wadhdhah לא. 168. חדית' זה מסווג saheeh ידי שיח' אחמד שאקיר ב Musnad האימאם אחמד tahqiq (VI/207 לא. 6650).ראה גם Bashaa מל"מ Dzawi עצב דו Sharh Marwiyyati Manhajas סלף.125.[11]. HR. אבו ג'עפר ATH-Thahawi ב Sharh Musykilil Aatsaar (II/170 לא. 689), אל i-Lalika Ushuul I'tiqaad Ahlis ב Sharh סונה (מס '173) מן ידידי anhu ג'אבר בן עבד Abdillah Allaah. זה saheeh hadeeth לי ghairihi כי יש כמה syawahidnya. ראה Sharh Musykilil Aatsaar (II/170-171) ואפר-Shahiihah Silsilatul Ahaadiits (מס '1273).[12]. HR. ב-Tirmidhi (מס '2630), הוא אמר, "זה hadeeth חסן saheeh." מ Auf חברים של עמר בן "Allaah anhu.[13]. Sunan ב-Tirmidhi: לא Kitaabul Fitan. 2229. ראה Silsilatul Ahaadiits Shahiihah עובד של האימאם אל מוחמד אל אולבני Nashiruddin rahimahullah (I/539 לא. 270) ו Ahlul ת"א Hadiits Humuth ifah עבודה Manshuurah של שיח' אל-DR. רביע בן האדי אל Madkhali.[14]. לא רואה את הביוגרפיה שלו שוב לא הערת שוליים. 14.[15]. ראה A'laamin Nubalaa Siyar "(X/60).[16]. אל fil Fishal Milal וול Ahwaa "WAN Nihal (II/271), Daarul Jiil, ביירות.[17]. הוא היה חבר של אצילי והוא כולל אפשרות של Allaah anhuma. שמו המלא היה עבאס עבדאללה בן עבד בן עבד אל Muttalib אל Qurasyi Hasyimi, בן דודו של הנביא sallallaahu "alaihi WA סלאם, הפרשן אל הקוראן מנהיגים מוסלמים בתחום של פרשנות. הוא קיבל את התואר של אנשי הדת, מדעי הים, בשל הידע הנרחב בתחום השפה Tafseer ערבית, ושירה.הוא נקרא על ידי הרשידיים Khilafat-ur כדי להתייעץ ונחשב במקרים שונים. הוא היה מושל Allaah anhu בזמן עות'מאן Allaah H anhu 35 שנים, חברו יחד כדי להילחם Kharijites עלי, hujjahnya אינטליגנטי ורב עוצמה. להיות 'אמיר בצרה, אז התגוררו טאיף עד מותו 68 שנה ח הוא נולד שלוש שנים לפני ההיג'רה. ראה אל Ishaabah (II/330, לא. 4781).[18]. ראה Tafsiir Ibni Katsiir (I/419, מטח. Darus סלאם), Sharh סונה וול Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah (I/79 לא. 74).[19]. Sharh סונה וול Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah (I/71 לא. 49 ו 50).[20]. הוא Fudhail סל 'בן מסעוד Iyadh rahimahullah ב-תמימי, סגפן מפורסם, הגיע Khurasan והתיישבו מכה, tsiqah, לקציצות "," החכם, היסטוריה נלקח על ידי אל בוכארי והמוסלמי. ראה Taqriibut Tahdziib (II/15, לא. 5448), Tahdziibut Tahdziib (VII/264, לא. 540) ו-Nu balaa A'laamin Siyar "(VIII/421).[21]. אימות ו-שיח' אל אלבאני takhrij rahimahullah[22]. הוא היה כומר rahimahullah מצטיינים במודיעין, האצולה, הכהונה, kewara'an, סגפנות, דקלום, ו פקיה אדוק. שמו המלא אבו Abdillah בן אחמד בן הילאל בן Hanbal אפר Syaibani אסד, נולד בשנת 164 ח חשוב Muhaddits Ahlus סונה. בזמן אל מאמון, הוא נאלץ לומר כי אל הקוראן, הוא יצור, כך שהוא הוכה ונכלא, אך הוא סירב לומר. הוא עדיין אומר אל הקוראן, הוא Kalamullah, לא נוצר. הוא נפטר בבגדאד. הוא כתב כמה ספרים ואת המפורסם ביותר הוא אל Musnad fil Hadiits (Musnad האימאם אחמד).ראה A'laamin Nubalaa Siyar "(XI/177 לא. 78).[23]. ראה את הספר Shariihus סונה ידי rahimahullah האימאם ATH-Thabary.[24]. ראה את הספר Wasathiyyah Ahlis סונה ד"ר bainal Firaq. Baa Baa כרים מוחמד עבדאללה מוחמד "(עמ '41-44).[25]. ר 'דיון של ההבדלים העיקריים בין סונה Ahlus עם ספר Manhaj Ahlis Asha'ira סונה וול Jamaa'ah WA FII Manhajil Asyaa'irah Tamhiidillaahi Ta'aalaa ידי ח'אלד בן עבד "אל נור מוחמד בן Lathif ב 2 כרכים, מטח. I / Maktabah אל Ghuraba "אל Atsariyyah, ה. 1416 ה '
מקור: http://almanhaj.or.id
No comments:
Post a Comment