Wednesday, March 21, 2012

Recht om te luisteren naar muziek en liedjes en het kijken naar soaps op tv in de islam

Recht om te luisteren naar muziek en liedjes en het kijken naar soaps op tv in de islam
DoorShaykh Muhammad bin Salih Al-Oethaymien



VraagShaykh Muhammad bin Salih Al-Uthaymeen werd gevraagd: Wat is legaal om te luisteren naar muziek en liedjes? Wat legaal is om soaps te kijken waar sprake is van de dandy dame?
BeantwoordenLuister naar muziek en zang en het is ongetwijfeld haram keharamannya. Het is overgeleverd door de metgezellen en de rechtvaardige salaf dat het nummer zou kunnen groeien in de harten van de aard van de hypocrisie. Nummers zijn woorden die niet bruikbaar zijn. Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt.
"Dat wil zeggen: En onder de mensen (er zijn) mensen die gebruik maken van woorden die niet nuttig zijn te misleiden (mannen) van het pad van Allah zonder kennis en maken de weg van bespotting van God Zij zullen een vernederende bestraffing.". [Luqman: 6]
Ibn Mas'oed bij de interpretatie van dit vers zegt: "Bij Allah geen God is op anderen, die het lied betekende".
Interpretatie van een vriend is een bewijs en interpretatie bent op niveau drie in de interpretatie, omdat het in principe zijn er drie interpretaties. Interpretatie van de Koran met het vers van de Koran, interpretatie van de Koran met de hadith en de derde interpretatie van de Koran met uitleg vrienden. Zelfs sommige geleerden zeggen dat de interpretatie van de wet een vriend rafa '(toegeschreven aan de Profeet' alayhi wa salaam) heeft. Maar de waarheid is dat vrienden niet over de juridische interpretatie van Rafa ', maar inderdaad zijn die het dichtst bij de waarheid.
Luister naar muziek en liedjes die zullen storten op een waarschuwing van de Profeet 'alayhi wa salaam in de hadith.
"Betekenis: Er zal een volk van mijn gemeenschap om overspel, zijde, de wijn en muziekinstrumenten te rechtvaardigen."
Dat wil zeggen, rechtvaardigt overspel, de wijn, zijde en hij is een man die niet gebruik maken van zijde, en rechtvaardigt de muziekinstrumenten. [Hadith Bukhari uit de hadith van Abu Malik Al-Asj'ari of Abu Amir Al-Asj'ari]
Op basis van deze heb ik over te brengen van mijn broer advies aan zijn mede-moslims om te voorkomen dat het luisteren naar muziek en laat je niet misleiden door een aantal mening vermelding van de halal liederen en muziekinstrumenten, omdat de argumenten die zeggen over de illegale aard van de muziek is zeer duidelijk en definitief. Hoewel er geen vrouwen kijken naar soaps is verboden omdat het kan leiden tot laster en gelokt voor vrouwen. De gemiddelde schade per patron, die weliswaar zijn er geen vrouwen of vrouwen niet naar mannen, omdat de meeste soaps zijn een gevaar voor de samenleving, zowel in termen van gedrag en moraal.
Ik vraag Allah om de moslims te houden van de kwalen en de regering van de moslims te verbeteren, omdat zij de goedheid van de moslims te verbeteren. En Allah weet het beste.
[Fatawal Mar'ah 1/106]
[Gekopieerd uit het boek van Al-Fataawa Al-Jami'ah Mar'atil Lil moslima, Indonesië probleem Fatwa Fatwa over vrouwen, de schrijver Amin bin Yahya Al-Haq Darul Wazan Publishing. Vertaler Amir Hamzah Fakhrudin]

Islamitische Wet nasyid, nasyid

DoorShaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin



VraagShaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin vroeg: Veel verspreid onder moslimjongeren nasyid tapes die ze de naam "An-Nasheed Islamiyyah". Hoe precies dit probleem?
BeantwoordenAls een-Nasheed niet gepaard gaat met muziekinstrumenten, dan zeg ik "in principe maakt het niet uit", op voorwaarde dat deze nasyid ongeacht enige andere inbreuk op de Sharia, zoals het vragen om hulp aan andere dan Allah Subhanahu wa Ta'ala, het schepsel bertawassul , zo ook mag niet worden gebruikt als een gewoonte (in het luisteren,-pent), want het zal generaties van moslims te keren van het lezen, te bestuderen en na te denken over het Boek van Allah de Almachtige wordt ten zeerste aanbevolen door de profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam in een sahih hadith, inwie hij sprak.
"Betekenis: Degenen die de Koran niet lezen met smarten haar stem, dan is hij niet van onze groep." [Al-Bukhari Hadith geschiedenis niet. 5023 en islamitische nee. 232-234]
"Het betekent: Lees de Al-Koran en baguskanlah stem kwam tot hem voor een deel van de haastige ontvangen antwoorden (lonen lezingen), en kan niet wachten om te krijgen (de beloning in het hiernamaals), lees dan de Koran met smarten geluid (mu) met hem ".
Immers, iedereen die waargenomen over de metgezellen van anhum Allah ', zal hij niet de annasyid-annasyid in hun leven, want zij zijn de generatie die echt en niet de generatie van entertainment.
[Al-Ashaalah, 17 p. 70-71]
[Gekopieerd uit het boek re-Shaykh al-Albani Biografie rahimahullah hervormer van de islam en Hadith Experts van de Eeuw. Mubarak bin Mahfudh bestanddeel Bamuallim Lc, Reader Uitgevers Imam Ash-Shafi'i]
Pas op voor de must-nasyid zangers en verbood de oplage kopen en verkopen
DoorShaykh bin Salih Fauzan Al-Fauzan

Iets dat wordt geacht, het bestaan ​​van de tapes bevatten-Nasheed Nasheed uitstekende koor onder de jeugd activisten die ze de naam Islam Islamitische Nasheed, maar het bevat ook het nummer.En soms nasyid bevat een verleidelijke stem, verkocht op beurzen langs de tapes van de koran en religieuze preken.
Penamanaan islamitische Nasheed door Nasheed is het benoemen van de fout, omdat de islam niet mensyariatkan nasyid voor ons. Maar mensyariatkan aan onze herinnering van God, het lezen van de Koran, en leert nuttige kennis. Wat betreft dat het opnemen van religie Nasheed (know-how) de specialisten soefi ketterij, namelijk de mensen die het een zinloze en het spel als zijn religie. Hoewel het maken van nasyid een deel van de religie is tasyabbuh Nassara met mensen die liedjes bij elkaar, en zingen als onderdeel van (aanbidding) religie.
Zo is de verplichte (voor moslims) om pas op voor nasyid, nasyid, maar ook verboden inhoud van hun inhoud en verkocht in aanvulling op de lelijke, die het voeren van een laster onstuimige geest (minder berekening), en de zaden van onenigheid onder de moslims te zaaien. Mensen die verspreid de nasyid wordt soms beweerd dat de Profeet 'alayhi wa salaam nooit zijn kant van de poëzie hoorde, en hij genoot ervan en zet (vaardigheid) het.
Toen antwoordde hij: Dat de gedichten die zijn kant sallAllahu 'alayhi wa salaam speelde niet werd gezongen door het koor zingen natura, noch de naam Nasheed Nasheed-Islami, maar hij was de Arabische poëzie die wetten en tamtsil omvat ( permisalan), de aanduiding van de aard van heldendom en edelmoedigheid.
De vrienden van het gregoriaans alleen al vanwege de betekenis die het bevat. Ze reciteren poëzie tijdens het werk slopende sebagan, zoals gebouw (moskee), lopen 's nachts wanneer Safar (jihad). Dus wat ze deden was tonen de vaardigheid bereik van rebound (gedicht), in bijzondere omstandigheden (zoals) dit. In plaats van te dienen als een tak van onderwijs en propaganda!Aangezien dit een realiteit van vandaag, waarin de studenten ditalqin (opgeleid te onthouden) nasyid, nasyid, zei toen op een nasyid, nasyid de islam zijn. Dit is een daad van ketterij in religie.Hij was een soefi-religieuze ketterij experts. Zij zijn degenen die er nasyid, nasyid erkend als onderdeel van de religie.
Dan moet rekening houden met opruiing, verraad is. Omdat in het begin het een beetje lelijkheid begonnen en geleidelijk aan uitgegroeid tot een groot aantal, wanneer het niet meteen uitgeroeid wanneer kemuculannya.
[Al-Khuthabul Minbariyah, Syaih Salih Al-Fauzan]
ZIJN NAAM IS NO-nasyid zangers ISLAMITISCHE BOEK IN BOEK-Salaf
Vraag.Shaykh bin Salih Fauzan Al-Fauzan vroeg: O Sheikh, veel gepraat over het islamitische Nasheed. Er zijn berfatwa toestaan. Anderen zeggen dat hij zong in plaats van tapes. Hoe ziet u?
BeantwoordenNaamgeving is niet waar. Hij is de nieuwe naam. Er is geen naam Nasheed Nasheed-Islami in het boek van de Salaf en Ahl-ul-ilmi dat hun mening telt. En moest er rekening mee dat de sufilah nasyid, nasyid maakt het als hun religie en dit is wat ze noemen de "hetzelfde" (de song).
Op onze leeftijd, toen veel opkomende groepen en partijen, dan heeft iedereen een nasyid groep die de geest van de tijd noemen ze nasyid, nasyid Islami stimuleert. Deze naamgeving is niet waar.En mag niet worden met dit nasyid, nasyid en verspreid onder mensen. Wa billahit Taufiq.
[Ad-Da'wah Magazine Vol 1632, 7-11 Date-1416H]
[Gekopieerd van de Al-Furqan magazine, nummer 06 Jaar IV.Uitgever Lajnah Ma'had Al-Furqan Da'wah, Adres Maktabatoez Ma'had Al-Furqan, Gresik, Oost-Java Srowo Sidayu]
Nasyid JURIDISCHE OF SONGS dat de islam adem

DoorLil Buhuts Da'imah Lajnah Al-Wal Wetenschappelijk Ifta.


VraagLil Buhuts Da'imah Lajnah Al-Wal Wetenschappelijk Ifta vroeg: We weten van de illegale aard van de song of songs in de vorm die al bestonden in deze tijd want het bevat de woorden van verwijt of andere uitspraken die niet bevatten de verwachte voordelen , terwijl we jonge moslims wier hart worden verlicht door het licht van de waarheid van God, zodat we de gewoonte te veranderen. Dus we kiezen om te luisteren naar de liedjes ademen de islam in die de onstuimige geest, sympathie, enz. die kunnen toevoegen aan de geest en onze sympathie. Zangers of de nummers Breathe de islam is een serie verzen van poëzie die brom door de predikers van de islam (moge God de kracht te geven aan hen) worden uitgedrukt in een dergelijke toon gedicht 'Brother' door-rahimahullah Quthub-Sayyid. Wat is het recht van de nummers ademen de zuivere islam, waarin opgenomen de woorden van aanmoediging en sympathie, geuit door predikers in het heden of in het verleden, waarin de nummers weer te geven Islam en nodigt zijn publiek de islam.
Is het oke om te luisteren naar Nasheed de nummers, of islamitische adem als de song werd begeleid door het geluid van tamboerijnen (drums)? In mijn beperkte kennis, hoorde ik dat de Boodschapper Shollallahu 'alayhi wa salaam, zodat de moslims om de trommel sloeg op de vooravond van het huwelijk, terwijl de drum is een instrument dat is niet anders dan andere instrumenten?Gelieve uitleg en moge God u instructies geven.
BeantwoordenFatwa bureau omschrijft als volgt: Je hebt gelijk om te zeggen dat de nummers die de vorm van de huidige uitspraak onwettig is, want het bevat woorden die zijn verwerpelijk en er is geen goedheid in, en zelfs de neiging om lust en seksuele aantrekkingskracht, die uitnodigt luisteraars te doen niet verheerlijken prima. Moge Allah ons de weg wijzen diridlaiNya. Je kunt je gewoonte van het luisteren naar deze nummers met Nasheed nummers of de adem van de islam, omdat in het daar is wijsheid, waarschuwing en voorbeeld (ibrah) dat de religieuze geest en ghirah ontsteken, roepen sympathie, penjauhan zich tegen alle vormen ondeugden. Zijn beroep kan roepen de zanger en de luisteraar de ziel, om gehoorzaamheid te dwingen Allah Subhanahu Wa Ta'ala,,, de ongehoorzaamheid en schending van de bepalingen voor de bescherming van de sharia en jihad in Zijn weg te veranderen.
Maar het moet niet als een nasyid verplicht voor zichzelf en als een gewoonte, net gebeurt op bepaalde momenten wanneer het nodig is hhal zoals bruiloften, redding alvorens de reis in de weg van Allah (jihad), of evenementen Deze zangers kunnen ook gezongen om de geest op te roepen om goede daden te doen als mensen niet enthousiast en verliest de geest. Ook op het moment van de ziel gedreven slecht, dan nasyid liedjes Islami of het kan worden gezongen te voorkomen en te voorkomen dat het kwaad doen.
Maar iemand die het beter om de dingen die hem bracht tot het kwaad te vermijden door het lezen van de Koran, gedenken van Allah en de praktijk van de hadiths van de Profeet, voorzeker, het is schoner en reiner voor de ziel en de verder te versterken en kalmeren de lever, als het woord van God .
"Betekenis: Hij zendt het beste woord (dus) een soortgelijke Koran (de kwaliteit van de verzen) over en weer, het schudden van de huid dan ook diegenen die vrezen hun Heer, wees dan rustig huid en hun hart in tijd voor God. Gods instructies herinneren, met het boek, Hij leidt wie Hij wil. En wie Allah misleid, dan is er niemand die hem instructies. " [Az-Zomar: 23]
In een ander vers zegt Allah.
"Betekenis:. Zij die geloven en wier hart rust vindt in het gedenken van Allah Vergeet niet dat alleen met het gedenken van Allah hart rust vindt Degenen die geloven en goede daden opnieuw uit te voeren, voor hun geluk en een goede plek.". [Ar-Ra'd: 28-29]
Het was de gewoonte van de vrienden van de Koran en de Soennah als hun helpers menjadikah uit het hoofd, te leren en te beoefenen. Daarnaast hebben zij ook een nasyid, nasyid en zingen ze als ze reciteren van de Trench het graven van greppels, het bouwen van moskeeën en als ze het hoofd strijd (jihad), of bij andere gelegenheden waar dat nodig is, zonder het maken van de song symbolen of slogans, maar alleen dienen als een morele opkikker en pengobar hen.
Terwijl de drums en andere muziekinstrumenten mogen niet worden gebruikt voor het begeleiden nasyid, nasyid zoals de Profeet-Shollallaahu'alaihi-wa sallam en zijn metgezellen deed dat niet.Moge Allah ons laten zien het rechte pad. Groeten en zegeningen op Mohammed en kan worden gedelegeerd aan haar familie en vrienden.
[Fatawa Islamiyah, al-Lajnah ad-Da'imah, 4/532-534]
[Gekopieerd uit het boek al-Fataawa ash-Fi Syar'iyyah masā'il al-Fataawa al-Ulama Ashriyyah Min Al-Balad Al-Haram al-Khalid Componist Jurasiy, Issue Fatwa Fatwa Laatste Indonesië, Dar ul Haq Uitgever]

Islamitisch Recht en nasyid ISLAMITISCHE farce

DoorShaykh Dr Salih bin Abdullah bin Al-Fauzan Fauzan

Vraag.Shaykh Dr Salih bin Abdullah bin Al-Fauzan Fauzan werd gevraagd: Wat is de farce van de islamitische wet, en dat dinamakn Nasheed Nasheed Nasheed-Islami, waarop dit wordt door sommige jongeren doen in de centra van entertainment in de zomer?
BeantwoordenSpeelt [1], zou ik niet zeggen, want.
Ten eerste: In het voorbij aan het publiek [2], omdat ze aandacht te besteden aan bewegingen van de uitvoerder en ze zijn gelukkig (lacht) [3]. Het spel wordt meestal bedoeld voor entertainment, zodat de verwaarlozing van mensen die keken. Dit is van een zijde.
Ten tweede: Personen die geïmiteerd, soms afkomstig uit islamitische leiders, zoals een vriend. Het wordt beschouwd als een minachting voor hen [4], zowel de spelers voelt het of niet.Voorbeeld: een klein kind of iemand die het niet waard is van imitatie van de geestelijkheid of vrienden. Het moet niet. Als er iemand komt te imiteren je, loop graag uw manier hoeft u blij met deze? Is het niet deze houding is geclassificeerd als een neerbuigendheid naar u toe? Hoewel mensen bedoelen het goed door het nabootsen van de sangkaannya. Maar elk individu is iemand die bereid zou zijn te vernederen hem.
Ten derde: Dat is zeer gevaarlijk, sommige van hun persoonlijke imiteren van ongelovigen zoals Farao en Abu Jahl of als aanvulling op hen. Hij spreekt met een toespraak die kufr vermoedelijk dat hij zou gaan kekufurannya stellen, of wilt u hoe de staat van onwetendheid uit te leggen. Dit is tasyabuh (replica). Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam verbood tasyabuh met afgodendienaars en kufr [5] of na te bootsen (lijken) persoonlijkheid en zijn woorden.Verboden te prediken op deze manier, want er is geen indicatie van de Profeet 'alayhi wa salaam, en niet van daden salafu as en begeleiding van de moslims. Deze modellen zijn niet bekend, behalve voor een toneelstuk van buiten de islam. De toegang tot ons door de naam van de prediking de islam, en wordt beschouwd als het middel van propaganda. Dit is niet waar, omdat de middelen van da'wah is tauqifiyah (ittiba '). Heel genomen met de Boodschapper van Allah 'alayhi wa salaam en hoeven niet een weg als deze. [6]. Dat de missie nog steeds winnen in de periode dat is anders. Zonder de modellen van deze poppenkast. Wanneer op deze manier (theatrale) is niet gekomen om vriendelijkheid te tonen aan de man helemaal niet, en kan niet beïnvloeden. Het blijkt dat op deze wijze (spot) negatief gevallen geen nut geplaatst. Zelfs wanneer er gevaarlijke dingen.
En als iemand zegt: "Voorzeker, het lijkt op de vorm van een kind engel Adam.
Wij zeiden: 'De engelen kwamen in de vorm van de zoon van Adam, omdat mensen niet in staat zijn te zien in zijn oorspronkelijke vorm.Dit is goed voor de mens. Want als een engel gaat om hun ware vorm, dan is de mens niet in staat met ze te praten en kan ze niet zien. [7] De engelen bij het lijken op de menselijke vorm betekenen niet om te gaan op het podium als ze willen. Het lijkt op een menselijke engel om te verbeteren. Omdat engelen hebben hun eigen specifieke vorm van de mens. De man vervolgens hoe het verandert de vorm van een menselijke vorm naar de andere. Wat is het besturen van de veranderingen?
[Gekopieerd uit het boek van Al-Al-Mufidah Ajwibatu As'illah An-Al-Al-jadidah Manahij, Indonesië Issue ontslagen Diversion Manhaj Voortplanting, Proceedings van de collector bin Abu Jamal Abdillah Farihah Al-Harithi, Yayasan Al-Madinah Publishers, Vertalers Muhaimin]__________Foote Opmerking[1]. Shaykh Bakr Abu Zaid zegt in zijn boek At-Tamtsil, 'oorspronkelijk Het bestaan ​​van een toneelstuk was een vorm van niet-islamitische eredienst. De meeste van Ahlu ilmi bevestigen, dat de kern van het spel maakt deel uit van de symbolen, symbolen van heidense aanbidding in Griekenland. (Pagina 18).
Shaykh al-Islam zei in zijn boek Al-Mustaqim Iqtidha Sirath (191 / cet. Darul Hadith) over wat ze doen de Nassara op hun feestdag heet 'Dag rayanya die warhoofdig "(id ASY-Sya'anin) : "Ze komen uit op het feest met de olijf bladeren en dergelijke, en ze dachten dat het leek op sikapdemikian wat er op de Al-Masih 'Alaiahis Sallam. Dit is geciteerd door Shaykh Bakr Abu Zaid in de At-Tamtsil. Shaykh Bakr doorschemeren erover in zijn boek het. 27-28: 'Je weet al dat het spel niets te maken met de geschiedenis van de moslims in de eerste generatie (hoofd) had. Onverwachte aankomst op de minste van de geleerde, namelijk de 14H eeuw.Dan begroet door de oprichting van huizen van entertainment en theater gebouwen, noodzakelijk Schakel over naar de plaatsen van aanbidding aan een groep acteurs speelt Nassara islamitische scholen dan de meeste van de islamitische gelovigen.
[I (Abu Abdillah) zei: Zo, de Moslim Broederschap "]
Als je dit begrijpt, weet dan, dat de regels en principes van de islam die de deskundigen verhoogd tot de mate van perfectie geëist en de edele weerstand op die manier. Zoals we weten, dat een goed doel kan worden opgenomen als een dienst, of het kan worden opgenomen als een gewoonte. Bovendien is de herkomst van aanbidding, is het niet voorgeschreven, behalve wat wordt voorgeschreven door Allah en de oorspronkelijke bevolking niet is verboden, behalve wat Allah verboden heeft. Daarom moet niet een toneelstuk Islami gehouden als een manier van aanbidding, of zelfs als onderdeel van een gewoonte of gebruik dat elementen van games en entertainment bevatten.
Theater is niet gespecificeerd in de islamitische sharia, hij is een nieuwe weg. Een deel van de algemene leer van de islam is wat wordt gesproken door de profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam,' Zij die nieuwe zaken te maken in de zaken van onze (islamitische), de zaak is open van de islam dan afgewezen '. Daarom, wat werd gezien in een aantal school of universiteit campussen, namelijk de islamitische poppenkast spel dan is het zeker het is een daad van ketterij, want het is geweest onbekende oorsprong. de praktijk is voor de moslims is een zaak die voortkomt uit het gebied wordt bepaald op basis van de stelling syar'i.
Omdat de praktijk is een heidense verering van de Griekse en Ahlu Nassara ketterij, dan is er geen basis in de islam absoluut is. Het is dus een kwestie van een nieuwe praktijk in de islam en elke nieuwe zaak in de islam een ​​ketterij die lijkt op de sharia. Een passende naam voor de termijn op basis van islamitische Shari'a is het 'Theater Bid'ah'.
Als een spel is opgenomen als een aangepaste, dan lijkt op de vijanden van Allah (kafir). Hoewel we hebben verboden lijken te.Hoewel de zaak niet bekend, behalve van hen.
Ik (Abu Abdillah) zei: "Voorwaar, 'Theater Islami', zoals ze genoemd worden, bestaan ​​alleen op het uitgaanscentrum in de zomer en de school-skolah, beschouwd als een van de methoden dakwan en manieren om de jeugd te beïnvloeden. Dit is een truc hen, die in de persoonlijkheid verworpen. Hoewel de manier en wijze van da'wah naar Allah tauqifiyah (ittiba), dan is er geen recht op iemand die iets (aanbidding) te maken van haar. Ik zal niet ingaan op de voor de verspreiding van lengte.
Als er mensen zijn die zeggen: 'Zie, het middel van de prediking is een onderdeel van mashalihul mursalah'. Wij zeiden: 'Wat is de islamitische kleineren allemaal goed voor bedienden?
Het antwoord ligt in de beschrijving van Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah, als volgt: "Kortom, onderschat niet het goede dat sharia (maslahah) op alle, zelfs de Almachtige God heeft de Deen van vreugde volmaakt voor ons. Dus er is niets dichter bij de hemel dan we hadden te horen gekregen dat hij sallAllahu 'alayhi wa sallam om het te doen. Hij heeft ons verlaten op een schone lei. Later die avond somber 's middags, niet afwijken, maar de mensen die omkwamen [Geciteerd uit het boek:. Al-Qawiyyah Hujaju Anna Wasa'ila Ala ad-Da'wah Shaykh Tauqifiyah werk Abdussallam bin Barjas het. 40]
Ik (Abu Abdillah) zei: "Als een groot aantal van verschillende ongeloof, boosheid en ongehoorzaamheid bekennen Al-Haq met syar'i weg en het zou moeten zijn. Dus waarom zou een prediker op zoek naar een manier die niet is opgenomen in het Personality '?Na alles wat echt wat is opgenomen in het Personality 'was al voldoende om propaganda te verkrijgen aan God. Dat maakt Ahlu berouw zondaars en degenen die verloren hebben de instructies.Laat de predikanten te prediken om ruimte vrij te maken voor hem als God door middel van bestrating de metgezellen zich op.Inderdaad gaan ze terug naar de wetenschap. Ibn Mas'oed zei: "Zeker zult u een nieuwe zaak te maken en nieuwe zaak zal worden voor u gemaakt, dan, als je een nieuw geval te zien, zijn op u de stok met het eerste geval (profeet en zijn metgezellen) '. Ibn Mas'oed zei: goed, 'Wees voorzichtig tegen de ketterij, waarschuwen je tegen overdreven, waarschuwen u tegen berdalam de diepte en je moet vasthouden aan de eerste generatie' [Geciteerd uit het boek.: Ala Al-Qawiyyah Hujaju Anna Wasa'ila ad-Da'wah Shaykh Tauqifiyah werk Abdussallam bin Barjas het. 43]
Sheikh Abdussalam zei: 'Ja, heil bij het bepalen van een zaak moeilijk is. Soms is een waarnemer maslahah menyengka dat dit, maar dit in feite de uitspraak in het voordeel te bepalen is Ahlu ilmi.Ze zijn gevuld met rechtvaardigheid en bashirah, die brengen altijd sharia-wetten en deugden. Het is dus een behoefte om afgifte van een voorzichtige houding is groot en zeer op hun hoede voor de beheersing van de hartstochten of wilt iets goeds. Lust wordt vaak versieren iets dat is opgesplitst in ziet er goed uit, zo veel mensen voor de gek gehouden. Hoewel de gevaren opwegen tegen de voordelen. Dan hoe de muqallid (die imitatie) kunnen gecontroleerd worden door de beschuldiging en vast te stellen dat het maslahah is? Is dit niet een aanmatigende houding ten opzichte van de Deen en slechte houding ten opzichte van de wet syar'i zonder overtuiging? (Blz. 45)
Abdussalam Hij heeft ook citaten van Shaykh Hamud bin Abdullah At-Tuwajiri rahimaullah, zei hij: Ziet u een spel in de verkondiging aan de Almachtige God is niet de sunnah van de profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam, en niet van de eerste vier kaliefen al-Sunnah Mahdiyin. Maar ook een nieuw geval in onze tijd. En inderdaad Allah heeft gewaarschuwd voor nieuwe zaken, besteld om ze te verwerpen, en de mededeling dat de nieuwe zaak is het slecht en ondoordacht "(p. 45)
[2]. In bevat elementen van tijdverlies. Moslims zullen verantwoordelijk worden gehouden voor zijn tijd. Hij moet te onderhouden en te nemen beschikbaar van de tijd, om te oefenen wat is gezegend door de Almachtige, zodat de voordelen ervan terug te gaan naar hem, zowel wereldwijd als in het hiernamaals. In de hadith van Abu al-Aslamy Barzah, zei hij, 'Boodschapper van Allah heeft gezegd:
"Het betekent: niet beide voeten van een dienaar zo te bewegen op de Dag der Opstanding, dat werd gevraagd over zijn leeftijd, voor wat hij uitgeeft. op zijn eigendom, waar hij kan krijgen, en voor wat hij infakkan. op zijn lichaam voor wat hij opbrengen. [Uitgegeven door Al-Tirmidhi 2417 en hij menshahihkannya]
[3]. Over het algemeen, het spel was een leugen. Het zou een impact voor mensen die komen kijken of aandacht te trekken aan hen of zelfs ze aan het lachen zijn. Dat deel van de fantasie verhalen. Het was geen bedreiging van de Boodschapper van Allah voor de persoon die gelogen om te lachen om mensen met een sterke bedreiging. Dat wil zeggen vanaf Haidah Allah ibn Muawiyah 'anhu dat de Profeet zei:
"Het betekent: Wee degenen die spreken (prediken) terwijl hij lag (in gesprek), zodat een mensen dan lachen wee hem, helaas voor hem". [Hadith Hasan, uitgegeven door rechter (I/46), Ahmad (V / 3-5) en At-Tirmidhi (2315)]
Begeleid deze hadith Shaykh van de islam zei: "En inderdaad Ibn Mas'oed zei:" Voorwaar, valsheid is ook niet waar serieus of schertsend "Maar als de leugen dat de vijandigheid van de moslims veroorzaakt en gevaar voor de Dien verbod zeker harder. Echter, de dader is lachen om de leugens van een volk verdient de straf die syar'i kunnen afschrikken van het strafbare feit. [Majmu Fataawa (32/256)]
Over de verhalen, het was geleerden 'haat salaf verhalen en verhalen assemblages. Ze waarschuwen alle waarschuwingen en vecht de verteller (de verteller) met een verscheidenheid aan middelen. Van het boek Al-Mudzakir Tadzkin wa wa At-Adh-Dhikr Ibn Abi Asim, Al-Ridadi tahqiq Khlaid (p. 26). Ibn Asim is overgeleverd met een sahih sanad, dat Ali Allah; anhu zag iemand me vertelde, zei hij, Kent u naskh (verwijder vers) en Mansukh (geschrapt)? En hij (de verteller) zei: Nee. Ali zei, omkomen gij, en Gij hebt hen vernietigd. [Al-Mudzakir wa At-Tadzkir het. 82]
Imam Malik zei, ik de verhalen in de moskee haat. Ik keek gevaarlijk met hun bermajelis deelnemen. Echte verhalen van ketterij.
Salim zei: "Dat Ibn Umar een man die kwam uit de moskee ontmoette, zei hij, 'Er is geen factor die ervoor zorgde dat ik om eruit te komen (van de moskee) met uitzondering van de verteller van jou." Imam Ahmad zei dat de leugen van de mens is de verteller en een van de meest gestelde (een vraag die niet goed doen).Toen vroeg hem (Imam Ahmad), Ga je naar hun vergaderingen? Hij antwoordde: Neen [geciteerd uit het boek van Al-Bida wa Al-At-Turtusyi Hawadits werk, p 109-112]
[4]. Een van de naam van het theater is: Al-Muhakkah, die een persoon in zijn bewegingen nagebootst. Is gekomen om de hadith waarin een persoon nagebootst, en het verbod op zodanig dat kaak te stellen, van Aisha dat de Profeet zei: 'ik echt niet graag iemand imiteren inderdaad en voor mij zo en zo'. Sahih uitgegeven door Imam Ahmad (6/136-206), At-Tirmidhi (2503).
[5] Hadith die verbieden die lijkt op de polytheïsten en ongelovigen hebben verspreid, zoals de woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam,' Selisihilah joden en Nassara .. "[Ibn Hibbaan Taqrib (2186)]," Berbedalah met die heidenen ... ' [Muslim (259)], "Berbedalah de Zoroastrische mensen .. ' [Muslim (260)]
[6]. Heeft een boek met de titel Al-Hujaj Qawiyyah Al-'Ala Anna Wasa'ilah Da'wah werk Taufiqiyyah Sheikh Abdulkarim bin Abdussallam bin Barjas. Een goed boek bespreking, adviseren wij om het boek tersebt te lezen.
bron: http://almanhaj.or.id
[7]. En de engel is niet het nabootsen van de woorden van iemand die diserupai vorm, en ga niet weg of de andere bewegingen die mensen een diseruapinya te maken.

No comments:

Post a Comment